پرسشهای متداول و راهنمای جامع بِست اِند
پرسشهای متداول
- ۱- شرایط و ضوابط بازگرداندن کالا به بِست اِند
- ۲- شرایط گارانتی
- ۳- موارد ابطال گارانتی
- ۴- شرایط ارسال کالای مرجوعی (بازگرداندن کالا)
- ۵- استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
- ۶- شرایط استفاده از کد تخفیف (کوپن تخفیف)
- ۷- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد؟
- ۸- اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد؟
- ۹- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود؟
- ۱۰- اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:
۱- شرایط و ضوابط بازگرداندن کالا به بِست اِند
یکی از مهمترین دغدغه های خریداران محصولات اینترنتی، تضمین بازگشت کالا به فروشگاه و استرداد وجه پرداختی توسط فروشنده به خریدار، در صورت عدم رضایت از محصول بعد از خرید و دریافت آن به دلایل مختلف می باشد. این موضوع مهمترین عاملی است که هنوز خریداران نمیتوانند با خیالی آسوده اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود از طریق اینترنت کنند.
با وجود قوانین وضع شده در مورد “حمایت از حقوق مصرف کنندگان” که تمامی فروشگاه های اینترنتی ملزم به اجرای آنها هستند، عملا مشاهده میشود که شرایط بازگشت کالا بسیار سخت بوده و در بعضی موارد مانند کالاهای دیجیتالی، تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل خریداران نمیتوانند از یکی از کوچکترین حقوق خود استفاده کنند و یا با آسودگی خاطر محصول مورد نظر خود را بصورا اینترنتی سفارش دهند. در این میان فروشگاههای اینترنتی مختلف سعی کرده از سیاستهای متفاوت تر استفاده کنند تا به نحوی نسبت به بهبود این شرایط اقدام نمایند.
در این راستا و با احترام کامل به حقوق خریداران اینترنتی، فروشگاه بِست اِند با پیام “تجربه بهترین قیمت و رضایت!” در ثبت سفارشات/خرید/فروش/همکاری و همچنین بازگشت کالا/اصل بودن و پشتیبانی کامل، همراه خریداران خواهد بود. بِست اِند این سیاست را صرفاً در جهت حفظ حقوق خریداران و همکاران در جهت آسودگی خاطر، اطمینان و تکریم و احترام به آنها در اولویت خود قرار داده است.
با وجود همه پیشبینیهای به عمل آمده توسط گروه بِست اِند ممکن است خریداران پس از سفارش/خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدمات لازم در چارچوب پشتیبانی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.
۲- شرایط گارانتی
مدارک مورد نیاز جهت استفاده از گارانتی:
- اصل فاکتور خرید
- اصل کارت گارانتی
- جعبه دستگاه
۳- موارد ابطال گارانتی
دستگاهی که کارت ضمانت، بر چسب هولوگرام یا شماره سریال آن مخدوش شده و یا با شماره سریال دستگاه مطابقت ندارد شامل گارانتی نمیباشد.
ضمانت دستگاه، محدود به عیوب ناشی از ساخت بوده و شامل ایرادات ناشی از بلایای طبیعی یا حوادث غیر مترقبه، ضربه، آتش، نفوذ مایعات یا مواد شیمیایی، شکستگی، خراشیدگی، تغییر شکل، زنگ زدگی، نوسانات برق یا عیوب مربوط به استفاده در محیط های آلوده و پر گردوغبار ، تغییر در قطعات، قطع و وصل اتصالات در حین روشن بودن دستگاه، صدمات حین عمل، آسیب دیدگی کانکتور و کابل، استفاده نادرست از دستگاه و اتصال پورتهای ورودی و خروجی به برق شهر، بکارگیری آداپتورهای متفرقه، استفاده نادرست (عدم رعایت شرایط مندرج در دستورالعمل نگهداری و کارکرد)، دستکاری، تنظیم یا تعمیر توسط افراد غیر مجاز نمیباشد.
هرگونه ایراد ناشی از آلودگی به ویروس های کامپیوتری، بنابر تشخیص متخصصین شرکت، قسمت های آسیب دیده دستگاه را از گارانتی خارج می سازد.
صدماتی همچون شکستگی صفحه نمایش و قاب پشت آن و یا اثرات هرگونه ضربه برروی دستگاه که هنگام انتقال توسط پست، پیک، شرکت های حمل و نقل و غیره پدید آید حتی اگر دستگاه قبل از ارسال کاملا سالم بوده باشد، آن را از شرایط گارانتی خارج خواهد ساخت.
شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعات ذخیره شده در دستگاه ها قبل از دریافت و یا در مراحل تعمیر و جایگزینی ندارد. لذا پیشنهاد می شود همواره و بخصوص پیش از ارسال دستگاه به مرکز از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
آسیب های ناشی از نقص فنی ذاتی وسیله، مواد بکار رفته در آن و شرایط تولید، تا تاریخ قید شده در کارت گارانتی شامل گارانتی میباشد.
جهت استفاده از ویژگیهای خدمات پس از فروش، نگهداری رسید خدمات، الزامیست؛ زیرا دارنده آن، صاحب کالا یا نماینده وی محسوب میشود.
همچنین، خدمات پس از فروش هیچ گونه مسئولیتی نسبت به تهیه نسخه پشتیبان ندارد و حفظ اطلاعات شخصی، مشکلات نرم افزاری و یا سیستم عامل برعهده خریداران میباشد.
تشخیص درست عیوب دستگاه برعهده ی کارشناسان مراکز خدمات پس از فروش بِست اِند است.
بررسی تطابق شرایط گارانتی با وضعیت فعلی دستگاه مشتری در طول دوره گارانتی، صرفا به عهده کارشناس بِست اِند است.
اشکالات ظاهری دستگاه از جمله خط و خش، شکستگی و تغییر رنگ بدنه در زمان تحویل با هماهنگی مشتری ثبت میشود.
در زمان تحویل دستگاه، ارائه کارت گارانتی معتبر الزامی است. در غیر این صورت هزینه تعمیرات طبق فاکتور از مشتری دریافت خواهد شد.
اشکالات نرمافزاری مشمول گارانتی نیست و در صورت نصب هر گونه نرمافزار، هزینه آن طبق فاکتور از مشتری دریافت خواهد شد.
هر گونه تغییر در کارت گارانتی، و یا سریال مندرج روی دستگاه و یا داخل آن، موجب ابطال گارانتی خواهد شد.
تعمیر و تغییر توسط کارشناسان غیر از خدمات بِست اِند موجب ابطال گارانتی دستگاه مورد نظر خواهد شد.
در گارانتی بِست اِند، چنانچه دستگاه خسارت دیده قابل تعمیر باشد تعمیر گردیده و در غیر اینصورت بر اساس تشخیص کارشناس فنی نسبت به تعویض دستگاه پس از کسر استهلاک ازتاریخ شروع گارانتی اقدام می شود. ( ۲۹ % به علاوه ۲ % استهلاک ماهانه )
لطفا در حفظ کلمه عبور امنیتی محصولات کوشا باشید زیرا در صورت فراموش نمودن آن ناگزیر به از دست دادن اطلاعات خود می باشید و خدمات پس از فروش هیچگونه مسئولیتی در قبال تعویض محصول، پاک شدن اطلاعات و فراموش نمودن کلمه عبور امنیتی ندارد.
ضمانتنامه فروشگاه بِست اِند در شرایط زیر از درجه اعتبار ساقط است:
- هرگونه استفاده، نگهداری و کارکرد ناصحیح و خارج ساختن محصول از شکل عادی
- هرگونه دستکاری و اقدام به سرویس ، تعمیر با تغییر توسط افراد غیر مجاز
- خرابی به دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی و باتری غیر اصل و تأیید نشده از سوی بِست اِند
- هرگونه ضربه خوردگی و تماس با مایعات و رطوبت و سرقت
- نصب هر گونه نرم افزار و برنامه تأیید نشده توسط بِست اِند
قبل از تحویل دستگاه برای خدمات، لطفا هرگونه اطلاعات شخصی شامل عکس و فیلم و… را از آن پاک نمایید. همچنین سیم کارت و کارت حافظه را نیز از دستگاه خارج نمایید . خدمات در خصوص نگهداری و بازیابی اطلاعات و همچنین کارتها مسئولیتی نخواهد داشت.
۴- شرایط ارسال کالای مرجوعی (بازگرداندن کالا)
با توجه به تنوع و گستردگی کالاهای ارائه شده در وب سایت بِست اِند، توضیحات و جزئیات هر محصول بطور کامل در معرض دید خریداران قرار داده شده و محصولات خریداری شده، که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند، دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت بازگشت کالا نمیشوند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، بِست اِند ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.
۵- استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
-اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد
-لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
-این سرویس اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل میشود.
کالاهایی که به عنوان هدیه از طرف بِست اِند به همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شدهاند، مشمول ضمانت تعویض 7 روزه نیستند.
۶- شرایط استفاده از کد تخفیف (کوپن تخفیف)
در صورت استفاده از “کد تخفیف” پس از نهایی شدن خرید، امکان اعمال تغییر در سبد خرید، به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان بازگردانی آن مبلغ وجود ندارد.
۷- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد؟
- وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش بِست اِند از طریق فرم صفحه تماس با ما اطلاع داده شود.
- اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
- عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بِست اِند بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
۸- اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد؟
- آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش بِست اِند از طریق فرم صفحه تماس با ما اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بِست اِند بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
۹- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود؟
توجه بند ۱: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هیچگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمب، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
- اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریعتر به واحد پیگیری سفارشات بِست اِند اطلاع داده شود.
- اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷ روز، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
- با استناد به “توجه بند ۱” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمیتوانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
۱۰- اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:
- آسیب دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش بِست اِند اطلاع داده شود.
- با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و بِست اِند تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بِست اِند بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
- کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش بِست اِند ارسال شود.
- در صورتی که آسیب، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری میتواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به بِست اِند بازگردانده شود.
توجه:
پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال میشود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد بِست اِند در واحد خدمات پس از فروش باقی میماند و با انقضای این مهلت بِست اِند در قبال کالا و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچگونه مسوولیتی نخواهد داشت.
ضوابط و شرایط ( هزینه ها و تعهدات )
ضوابط و مسئولیتهای مربوط به فروش لوازم شخصی و بهداشت و مراقبت، لوازم بدنسازی و سنجش سلامت:
- اطلاعات این محصولات صرفاً برای اطلاعرسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار باید قبل از استفاده، نسبت به کسب اطلاعات حرفهای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنین، نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وبسایت درج کردهاند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و بِست اِند مسئولیتی ایجاد نمیکند.
- بِست اِند مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بستهبندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
- درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از این محصولات یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیتهای آن بر عهده مشتری است و فروشگاه بِست اِند در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
- بِست اِند نسبت به عوارض جسمی و بیماریهای ناشی از استفاده از این محصولات مسئولیت و پاسخگویی ندارد. انجام پیگیریهای لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکتهای مربوط ( نمایندگیها و تامینکنندگان رسمی کالا) انجام شود.
ضوابط و مسئولیتهای مربوط به فروش پوشاک و کفش:
- به دلیل رعایت نکات بهداشتی و شخصی و طبیعت خاص فروش اینگونه کالاها، این گروه شامل مهلت تست ۷ روزه نیستند. بنابراین برای استفاده از گارانتی سلامت فیزیکی یا تعویض سایز مشتری میپذیرد در اولین فرصت و حداکثر تا ۶ ساعت پس از دریافت کالا، درخواست خود را با ذکر شماره پیگیری سفارش، به خدمات پس از فروش بِست اِند اطلاع دهد.
- درخواست تعویض سایز تنها در صورتی پذیرفته میشود که کفش یا پوشاک تنها تست شده باشند و در وضعیت اولیه و نو باشند، و روی پوشاک هیچگونه آثار استفاده مانند لکه، رنگ پریدگی یا بوی عطر و بدن وجود نداشته باشد، و مارک، دکمه و سایر ملحقات جدا نشده باشد.
روش ارسال کالاهای مرجوعی به بِست اِند
- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش از طریق تلفن یا ایمیل تماس بگیرید.
- از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش بِست اِند خودداری کنید.
- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بستهبندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
- برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید).
- پس از ارسال ، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به پشتیبانی ارسال کنید.
- اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانهای بنویسید.
- اگر کالا دارای رمز عبور (Password) باشد، لازم است توسط مشتری برداشته شود، تا کارشناسان بِست اِند امکان تست آن را داشته باشند.
- از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.
- برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید.
هزینه ارسال کالاهای مرجوعی به بِست اِند
- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش از طریق تلفن یا ایمیل تماس بگیرید.
- در صورت هر گونه ایراد فنی، آسیب دیدگی ظاهری و یا مغایرت فیزیکی با کالای توصیف شده در سایت، هزینههای ارسال به عهده بِست اِند است.
- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به فروشگاه بِست اِند ارسال شود.
- در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد/اشکال یا مغایرت توسط کارشناسان بِست اِند ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
پس از دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
- کارشناسان خدمات پس از فروش بِست اِند ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. اگر ایراد/اشکال، مغایرت یا آسیبدیدگی توسط کارشناسان بِست اِند تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
- لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ بِست اِند بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری مابه التفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، بِست اِند مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
- اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و بِست اِند در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را میپذیرد.
- پس از دریافت و پذیرش کالا توسط بِست اِند، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.
- کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده توسط شرکتهای تولید کننده و یا نمایندگیهای مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت بِست اِند هستند، لذا علیرغم تصور آنکه تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) میتواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویههای تست زمانبر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگیهای مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده و در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
- از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش بِست اِند است.
درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟
از طریق یکی از روشهای زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:
- با شماره تلفنهای ۰۹۱۹۷۶۸۷۶۸۰ ( ۲۴/۷ از طریق واتساپ ) و یا تلفن ثابت ۵۶۶۷۲۸۱۴ (۰۲۱) تماس بگیرید.
- یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” ارسال کنید.
- یا به info@bestend.ir با ذکر شماره پیگیری سفارش، ایمیل بزنید.